Intervju: Mitja Zupančič na kolesarski pogon

Posted: 25/07/2013 by Maja Lamovšek in GRAVItacija, MOVEit
Tags: , , , , , ,

Mitja Zupančič je uspešen kolesar, ki je pri svojih rosnih 15ih letih že izjemno uspešen športnik in se lahko pohvali s številnimi dosežki. Trenira v skupini mlajših mladincev v kolesarskem klubu Adria Mobil iz Novega mesta, ki je lani praznoval 40 let obstoja.

Mitja prihaja iz okolice Rake in se je po končani osnovni šoli odločil, da nadaljuje svoje šolanje kot lesarski tehnik na šolskem centru Novo mesto. Največkrat ga lahko opazimo na njegovem kolesu Specialized, o njegovih kolesarskih začetkih, uspehih in ciljih za prihodnost pa bo povedal kar sam.

Kako se je tvoja kolesarska pot začela in kdo te je navdušil nad tem športom?

Moja kolesarska pot se je začela pred dvema letoma na mojem prvem koledarskem maratonu, kjer sem se navdušil predvsem zaradi mladih kolesarjev s cestnimi kolesi. Navdušili so me predvsem kolesarji, ki so bili na maratonu.

FOTO: Leon Andrez

FOTO: Leon Andrez

Kako si se sploh znašel na tem prvem kolesarskem maratonu?

Nekako me je moja mami prisilila, da grem, saj je ona je že prej rekreativno kolesarila in sem se tako tega maratona udeležil skupaj z njo.

Tvoji največji uspehi in na kaj si najbolj ponosen?

Največji uspeh do sedaj je bil lani avgusta in sicer sem dosegel 4. mesto na mednarodni dirki v Berlinu. Na ta dosežek sem tudi najbolj ponosen. Nato še 1. mesto v slovenskem pokalu, ki je potekal lani in letošnja mednarodna dirka v Avstriji. Lani sem tudi dvakrat zmagal na mednarodni tekmi, kjer so sodelovale tri države – gostiteljica Italija, Slovenija in Hrvaška, enkrat pa sem osvojil drugo mesto. Letos sem se udeležil tudi cestnega državnega kolesarstva, kjer sem bil tretji, prejšnje leto, kjer je državno prvenstvo potekalo v Trsteniku, pa sem prišel v cilj kot drugouvrščeni.

Kdo je tvoj največji vzornik?

Včasih je bil to Lance Armstrong. Sedaj pa Chris Froome, ki vozi za kolesarski klub Sky. Froome je tudi letošnji zmagovalec toura in si želim slediti njegovi poti.

To je bilo pred dvema letoma, po prvem maratonu. Je moj najbližji kolesarski klub in tudi najboljši v Sloveniji, saj je trenutno po evropski lestvici na 1. mestu.

Kako potekajo tvoji treningi, priprave na tekme in kdo je tvoj trener?

Treninge imamo skoraj vsak dan. Med šolskim letom jih imam popoldne, v času počitnic pa zjutraj. Na trening, ki je od mojega doma oddaljen približno 30km, se pripeljem s kolesom, tam treniramo od 2 do 3 ure, odvisno od same zasnove in napora treninga. Po končanem treningu pa se spet odpravim domov s kolesom. En dan pred tekmo je obvezen počitek in regeneracija telesa. Moj trener na začetku je bil Sandi Papež, nekdanji jugoslovanski prvak. Sedaj pa me trenira Josip Redaković, ki je profesor športnega treniranja.

Večina ljudi misli, da je kolesarjenje individualni šport. Vendar temu ravno ni tako.

V bistvu je to zares zanimivo, saj je resnično veliko ljudi ne ve, da je kolesarjenje moštveni šport in se lahko primerja tudi z ostalimi skupinskimi športi. Če si sam in če nimaš pomočnika, ne moreš biti tako uspešen, kot pa če imaš zraven ekipo, ki ti pomaga pri večjih kolesarskih naporih na tekmah: ti nudi zavetrje in moč, ko jo tebi že primanjkuje.

Kaj je zate najlepše pri tem športu?

To da si v naravi in nisi zaprt v prostoru, ampak imaš pred sabo prosto pot. Tudi adrenalin pri večji hitrosti mi nudi velik užitek. Nekaj najlepšega je pa seveda prihod v cilj in zmaga.

Kaj počneš v prostem času in ko nisi na kolesu?

Ko nisem na kolesu se družim s prijatelji, sem na računalniku ali gledam televizijo. Rad pa tudi nakupujem in lahko kot zanimivost povem, da sem pred kratkim 9 ur hodil po trgovinah in sicer v West Gatu. Ampak seveda pa najraje vsak prosti trenutek preživim na kolesu.

Tvoji načrti in cilji za prihodnost?

Moj dolgoročni cilj je zmaga na najprestižnejši in svetovno najbolj znani cestni kolesarski dirki Tour de France. Kot načrt v bližnji prihodnosti pa si želim biti med prvimi tremi najboljšimi.

Misliš, da so v Sloveniji dobre razmere za nadaljni razvoj kolesarstva?

Zaradi finančnih težav kolesarskih klubov ravno ne. Veliko je tudi poškodb pri tem športu, tako da nikoli ne veš kaj te čaka na koncu in kako se bo odvijala tvoja športna pot.

Kaj bi svetoval vsem, ki se želijo s kolesarjenjem ukvarjati bolj profesionalno?

Kot prvo naj pričnejo z rednimi treningi in se priključijo kolesarskemu klubu. Zelo pomembna je tudi prehrana in resnost pri doseganju svojih ciljev. Sam sicer pri svojih letih še nimam tako stroge prehrane, ampak se večinoma vsakodnevno na mojem dnevnem jedilniku znajdejo makaroni in raznorazni dodatki kot so magnezij, proteini, kalcij, kofeinske tablice in geli ter podobno.

Mitja, najlepša ti hvala za pogovor in veliko uspehov še v nadaljni kolesarski poti. Prepričani smo, da bomo o tebi še veliko slišali!

Leave a Reply

