Intervju z Zlatkom, slovenskim ambasadorjem kampanje No Hate Speech Movement

Posted: 23/01/2014 by Ej!KArtica in GRAVItacija
Tags: , ,

zlatko2No Hate Speech Movement je mladinska kampanja, ki združuje spletne aktiviste in mladinske organizacije iz cele Evrope v kolektivni boj proti sovražnemu govoru na spletu. Cilj kampanje je ozaveščati mlade in izkoreniniti sovražni govor vseh oblik, a pri tem še vedno spoštovati svobodo izražanja. Slovenski kampanji Ne sovraži se je kot ambasador pridružil tudi Zlatan Čordić – Zlatko, priljubljen slovenski raper, ki še kako razume problematiko sovražnega govora, kar se nenazadnje odraža tudi skozi njegovo glasbo. Z njim smo se pogovarjali o pogledih in izkušnjah s sovražnim govorom ter njegovi vlogi v kampanji.

Kaj je zate sovražni govor?

Sovražni govor se v bistvu pojavlja v večih oblikah. Lahko pride na plano že skozi preprosti pogovor, vic o bosancih, blondinkah in tako naprej. Kot pravijo, v vsaki šali je nekaj resnice. Sovražni govor se izraža skozi nestrpnost zaradi barve kože, vere, običajev, drugačnega razmišljanja. Sovražni govor nastopi takrat, ko je nekdo nezadovoljen sam s sabo ali družbo in potem te frustracije prenaša na druge. Mene osebno najbolj moti sovražni govor preko spleta, ki je dejansko zelo nevaren, kljub temu da se mogoče tega ne zavedamo. Mladi pa širijo sovražni govor, saj so se takšnega odnosa naučili doma, kar je odvisno od same vzgoje, zato ne moremo vedno direktno zameriti otrokom. Družina in družba vsiljujeta sovraštvo. Prepričan sem, da ljudje pač rabimo čas, da spoznamo, da nas sovražni govor nikamor ne pripelje. Ljudje smo si različni, vendar se ne moremo sovražiti na podlagi drugačnosti. To pa je velika težava današnje družbe, ki pa se je ljudje premalo zavedajo in ravno zato sem se pridružil kampanji.

Si bil že kdaj sam žrtev sovražnega govora?

Večkrat, v bistvu prevečkrat! O meni se marsikaj govori in piše. Neštetokrat sem slišal ali prebral: »vrni se nazaj v Bosno«, še posebej se spomnim sovražnih trenutkov, ko sem še obiskoval osnovno šolo in smo peli. Meni je babi vedno govorila, da kdor poje, zlo ne misli in zato sem tudi jaz vedno skušal biti pozitiven in sem prepeval in če sem zapel kaj »južnega«, se je vedno našel starejši poba, ki me je ustrahoval. Velikokrat sem bil deležen sovražnega govora, žaljivk, občutil sem tudi diskriminacijo iz strani učiteljev. Sicer pa sem jim sam že zdavnaj oprostil, to je sedaj njihov problem in ne moj. Jaz sem se na njihovih napakah naučil kakšen sam ne želim biti v bodoče in prišel do zaključka, da moram delati na sebe, sebe izboljšat, da bom dovolj močem, saj bo zmeraj prisoten delež ljudi, ki bo nerazumevajoč do posameznikov. Če bi se ljudje iskreno pogovarjali, bi našli skupen jezik. Problem je v tem, da danes veliko komunikacije steče preko spleto, kjer se počutimo nedotakljive. Recimo jaz pri svojih komentarjih na youtube kanalu ne puščam negativnih odzivov, ker praktično gledam na svoj kanal kot na svoj dom in ne bom nekoga spustil v lastni dom, da me žali. V glavnem, ljudje pišejo grozljive stvari, kar iz lastnih izkušenj še predobro vem. Več je manijakov za tipkovnico kakor za volanom, zato bi mogi več pozornosti nameniti sovražnemu govoru!

zlatkoZakaj si se pridružil kampanji?

Zaradi tega ker sem sam velikokrat doživljal sovražni govor in sem praktično pravi naslov za take stvari. Jaz sem družbeni človek, sem aktivno prisoten v družbi in želel bi videti družbo brez sovraštva. Med tem, ko se mi prerekamo zaradi drugačnosti, smo ločeni, nismo enakovredni. Če bi bili vsi enakovredni, ne bi bilo takšne situacije, kot je danes.

Kaj sporočaš skozi svojo glasbo na temo sovražnega govora?

Jaz marsikaj sporočam! Težko je to na kratko povedati… V glavnem izhajam iz tega, da sem v prvi vrsti človek, potem pa vse ostalo. Vse ostale kombinacije delajo le zmedo v družbi, da se ovce in grde račke lažje najdejo med sabo in potem mislijo, da so v skupinaj močnejši. Takšne moje misli se izražajo skozi glasbo. Sam sem videl in doživel marsikaj in verjamem, da je v vseh ljudeh nekaj dobrega in jaz se probam tega dotaknit. Sploh me najbolj zadovolji, ko mi ljudje pišejo kakšen vpliv ima moja glasba na njihova življenja. Včasih je treba prvo pač prisluhnit, da lahko potem kaj sporočiš.no hate

Zlatku se zahvaljujemo za trud in pripravljenost pri ozaveščanju mladih na temo sovražnega govora, saj je z njegovo pomočjo kampanja vsekakor prepoznavnejša!

Leave a Reply

