Film: Broken Circle Breakdown

Posted: 05/05/2014 by MissSunshine in KULT-film
Tags:

Film je bil na seznamih številnih najboljših nagrajenih lanskega leta in se prebil na seznam nominirancev za tujejezičnega oskarja. Po pravici povedano, me je eden od filmskih plakatov (drugačen kot ta, ki je prikazan spodaj) malce odvračal od samega ogleda, vendar lahko takoj opozorim, da je pravzaprav nereprezentativen glede tega, o čem ta film govori, kakšen ton ima in kako se boste ob njem počutili.

Usodnost

broken circleFilm je delo Belgijcev in govori o tipični življenjski zgodbi poročenega para. Žal lahko rečem tipični, saj se podobne usode lotevajo ljudi vse okrog nas. A način pripovedi vsekakor ni tipičen. Zgodba namreč govori o Didierju (Johan Heldenbergh) in Elise (Veerle Baetens), ki se na začetku filma soočata z diagnozo svoje hčerkice. Mala Maybelle ima raka. In medtem ko se starša, ki sta zelo različni osebnosti, trudita soočiti z težino tega, kar ta diagnoza pripelje s seboj, nas režiser popelje po njuni zgodbi. Pripoved ni linearna, pač pa skače zdaj sem zdaj tja in jo je na trenutke težko umestiti. A hitro nam postane jasno, da sta se glavna junaka zaljubila skoraj takoj, ko sta se ugledala in medtem ko so za Elise tatuji, razporejeni po njenem telesu, tisti, ki pripovedujejo njeno preteklost, je za Didierja to bluegrass country glasba. Njuni poti se usodno prepleteta in kmalu zatem Elise zanosi. Kaj vse prinese ta preobrat, lahko opazujemo, ko se pred našimi očmi zakonca trudita obdržati bližino, se ne obtoževati, skupaj trpeti in narazen prebolevati težko življenjsko preizkušnjo. Spremljajoča glasba, ki sestavlja enega najboljših sountrackov zadnjih let, zgodbo le še obogati.

Nepozabno

Naj dodam le še to, da niti trenutek v filmu ni izgubljen, odvečen ali neprimeren in da je prav vsak prizor pomemben in nosi svojo težo. Nazadnje sem si ogledala film, ki me je tako pretresel in zaznamoval, pred več kot desetimi leti. Vse od tedaj ni bilo filma, ki bi se me tako dotaknil. Ne vem, če mi je žal, da sem ga pogledala ali sem zanj hvaležna. V veliki meri zaradi glavnih igralcev, predvsem igralke, saj se v zadnji polovici ni mogla pojaviti na ekranu, ne da bi v meni zbudila najbolj burne in čustvene reakcije. Že štirinajst dni mi namreč ta film ne gre iz glave in me preganja ob najbolj nepričakovanih trenutkih dneva. Kot macola izza vogala. Dejstvo je, da ga ne bom pozabila. In čeprav ga skoraj zagotovo ne bom pogledala še enkrat, ga pravzaprav ne želim pozabiti.

Leave a Reply

