O vegetarijanki z napako (1. del)

Posted: 29/09/2014 by ninakorosec1 in GRAVItacija
Tags:

Vegetarijanstvo se je pred desetletji zagotovo začelo kot modna muha. In lastnost vsake modne muhe je, da se hitro razširi. Večina ravno tako hitro zbledi, le redke se ustalijo. Vegetarijanstvo (in veganstvo) je preraslo v trend, zadnje čase pa postaja kar klasika. Tako že dolgo več ne gre zgolj za modno muho, ampak za izbiro življenjskega sloga.

Čisto iskreno, najprej sem vegetarijanka iz egoizma, in ne zaradi višjih nesebičnih ciljev. Moj prvi razlog za vegetarijanstvo je posledica dejstva, da rada dobro jem, in želim hkrati ostati fit (biti fit ne smatram za biti suha kot trlica). Tako vsega pač ne morem jesti, a zajtrkov brez žitaric si ne predstavljam, dnevi brez sira ali/in smetane se mi zdijo izgubljeni, da bi se odpovedala čokoladi, rajši niti ne razmišljam. Sadje in zelenjavo imam tudi rada, in zaradi ugodnih vplivov na počutje bodo ta živila kar ostala na mojem jedilniku. Očitno, da bom meso najmanj pogrešala, mi je bilo najlažje odpovedati se mesu. Seveda je k tej odločitvi botrovalo dejstvo, da živali v mukah umirajo za to, da smo mi siti. Kot da nimamo že brez mesa dovolj in še preveč izbire…

V otroštvu doma ob kolinah in klanju kokoši nikoli nisem hotela biti poleg. Ob takšnih dogodkih sem več dni ne ravno v tišini protestirala. Ker me trpljenje živali, tako kot človeško trpljenje, pač pretrese. Ker nisem naravnana tako, da bi uživala ob trpljenju drugih. Ker ubijanje in poslušanje živalskih muk niti slučajno ni v človekovi naravi. V naši kulturi so te lastnosti ljudem privzgojene; se pravi- tiste dovzetnejše (ali naivnejše) k takšnim dejanjem pripravi okolje. Jih socializira tako, da se zdi takšno početje nekaj samoumevnega; v okolje, kjer je vegetarijanstvo prepoznano kot odstopanje. Tistih, ki smo bolj trmasti in nam je za takšne stvari vsaj malo mar, pretežno mesojeda družba ne more več brez vprašanj in dodatnih pojasnil kar izoblikovati v mesojedce. Ker smo že od otroštva izpostavljeni tolikim informacijam, da lahko, kdor ima voljo, najde vse potrebno za sprejem individualnih odločitev pri izoblikovanju življenjskega sloga. Preprečevanje nepotrebnega umiranja živali je torej moj drugi razlog za vegetarijanstvo. K temu spada tudi popolno izogibanje krznu, svili in pravemu usnju.

Tretji razlog, ki sovpada z drugim, je dejstvo, da mesna industrija obupno onesnažuje okolje. Veliko časa preživim v naravi in mi čisto okolje tudi za prihodnost pomeni veliko. Rada imam naravo in živali, ker je oboje že od nekdaj velik del mojega življenja. In če bomo kdaj primorani ubijati živali v njihovem naravnem habitatu za potrebe lastnega preživetja, je to povsem druga stvar, kot vzgajati gensko spremenjene živali v umetno osvetljenih laboratorijih in zadušljivih klavnicah. Kar počnemo, ker smo razvajeni, in niti slučajno ne zato, ker bi ob našem splošnem preobilju, prekomerni telesni teži in srčno-žilnih ter rakavih obolenjih potrebovali še ogromno mesa. Ki ga, roko na srce, na koncu še zavržemo.

Naslednji razlog: odkar ne jem mesa, imam več energije. Ob celodnevnem posedanju za knjigami in računalnikom in nato krajši večerni rekreaciji mojemu telesu ustreza lažja prehrana. Večkrat sem že zasledila raziskave na temo prehranjevanja po krvnih skupinah. Ljudem s krvno skupino A naj bi bolj ustrezala vegetarijanska prehrana, sama spadam v to skupino in očitno nekaj je na tem. Zase vem, da se, odkar ne jem mesa, gibljem veliko lažje, čeprav nisem shujšala in še vedno kadim.

 

Moja odločitev je tako posledica prepleta vseh opisanih stvari. In moja vegetarijanska napaka, zaradi katere se pravzaprav sploh ne bi smela šteti med prave vegetarijance? Jem ribe. In drugo morsko hrano. In riba seveda ni rožica, ampak žival, ki mora tudi umreti, da si jaz pripravim obrok. Nadaljujem prihodnjič.

 

Leave a Reply

