Heroj 1.0

Posted: 21/10/2014 by saooq in KULT-art
Tags: , , , ,

V počasi propadajoči Evropi, ki je vsak dan bolj piškava in vsako noč toči debelejše solze, sta vstala Heroja, ki nas bosta popeljala v boljši jutri in nas navdihnila, da opustimo stare navade lenobe, popustljivosti, neodločnosti in pasivnosti. Čas je za vse to, kar ste slišali na vseslovenskih protestih in na alternativnih forumih, čas je za novo paradigmo – ampak počasi. Najprej je treba obračunati s staro. To bomo naredili brezkompromisno, konec koncev, saj tudi Batman ni šel na WC , ko je bilo najbolj vroče, Superman ni poklical mame, ko je poletel v drugo zvezno državo in He-man-a v posteljo ni spravil prehlad in vročina, ko bi mogel dvigniti meč in izreči slavne besede Jaz sem Heee man. Vito Weiss in Uroš Kaurin v glavni vlogi nam oddrdrata lekcijo »da je treba za lepši svet le trenutek fokusiranega in intenzivnega nasilja«. Primer zelo intenzivno slikovito prikaže Uroš Kaurin, ki s »poljubnim« številom skokov demonstrira skakanje po neonacistovi grodnici.

foto: Toni Soprano (vir)

foto: Toni Soprano (vir)

Testosteronski napad na čutila je izveden v velikem loku. Potem ko ni interakcije z naslovniki (gledalci), glavna akterja padeta v obtoževanje, samopomilovanje in agresijo. Gledalec vedno bolj spremlja interni spopad med dvema herojema, ki ni nič kaj herojski, ampak spada v vsakodnevni arzenal slovenskega družinskega vzdušja. Televizije ni, da bi po Smolarjevo odpravila težave v zakonu, pardon Halo Heroj telefonski liniji, ki je srž in motivacija vsega dogajanja. Na začetku odra je namreč postavljen mobilni telefon, ki pa se oglasi le redko, in kaže, kako težko je mlademu heroju, ki bi rad »samo opravljal svoje delo«.

Igralca se že na začetku razgalita in s tem dokažeta da sta pripravljena iti DO KONCA. Vsekakor pa jima manjka tisto nekaj, kar bi napolnjevalo njuno akcijo. Ideološkost, upor in borba za boljši svet, kot da ne prihaja od njiju, ampak iz kolektivne podzavesti naveličanega postkriznega državljana Slovenije. Toda Heroja nikoli ne odnehata, »saj je Bruce Lee tud neki časa rabu«, da je začel razturavat svoje nasprotnike.

Gledalec je po predstavi izmučen, saj je izpostavljen goli, plastični herojski energiji, ki veliko zahteva, a nič ne ponudi. Tisti, ki se imenuje Hollywodski akcijski film. Pogledaš film, napolniš žleze z adrenalinom, potem pa se vrneš v sivo življenje poraženca. Heroja postaneta karikature samih sebe. Prav ta votlost heroja, ki je na zunaj lep in močan, znotraj pa ga nič ni, je pravzaprav glavno sporočilo predstave. Sicer pa herojstvo ne more biti kaj prida, če se v ključnem trenutku, ko bi moral heroj stopiti v akcijo in nadeti herojsko oblačilo, le ta nahaja v pralnem stroju.

SMGPredstavi Heroj 1.0 sledi nadaljevanje 2.0; morda pa je v načrtu trilologija v stilu modernih filmskih herojijad ? Če ne bosta ponudila racionalne rešitve za herojsko krizo, je le stežka verjeti, da bo njuno početje opravičilo ure in ure sklec, trebušnjakov in vese v zgibi, ki sta jih na odru sicer z nasmeškom na obrazu izvajala.

Ko bodo ljudje izgubili vero v heroje in odrešitelje, kaj bo zraslo na opustošenih tleh, v njihovi odsotnosti ?

*Gledališko predstavo Heroj 1.0 si lahko ogledate na rednem programu Slovenskega mladinskega gledališča.

Komentarji so zaprti.