Brandwashed – opran z znamko

Posted: 04/12/2014 by vesnagorenc in EKO-trip
Tags: , , , ,
  • Ali kupiš knjigo, zato ker je na seznamu najbolj priljubljenih knjig?
  • Ali imaš kartico zvestobe v kakšni trgovini?
  • Ali kupiš nov model telefona, ko le-ta izide?
  • Rad kupuješ le določene znamke oblačil?

Ali si na kakšno vprašanje odgovoril z »ja«? Verjetno smo prav vsi. Vsi nakupujemo in vsi smo potrošniki. Ker pa so trgovine del našega vsakdanjega življenja, je primerno in zanimivo, da se vprašamo, kolikšen pomen dajemo trgovskim znamkam in nakupovanju.

brandwashedAvtor knjige Brandwashed Martin Lindstrom ima za nas pomembno sporočilo. Sporoča nam, kako zelo odvisni smo od trgovskih znamk in izdelkov. Pravi, da smo »brandwashed« ali »oprani z znamkami«. Poglejmo, ali ima prav.

Če bolj pozorno pogledaš samo po ulicah v mestu, ali ni res, da je vse preplavljeno s ponudbami in reklamami. Namen je, da si zapomnimo imena trgovskih znamk, da nam postanejo všeč, da si jih bomo želeli in da jih bomo tudi kupili.

Ali se ti zazdi tudi, da se v življenju veliko vrti ravno okoli tega, kaj se prodaja, kaj kupimo, kaj imamo in česa še nimamo? Trgovina in industrija se vsak dan borita, da nas ujameta v svoje mreže. Izmišljujeta si vse mogoče trike, da bi nas prepričali, da naj nakupujemo. Vzbujajo nam umetne želje o tem, česa še nimamo, kaj že ima naš sosed, kaj še potrebujemo, kaj bi še radi imeli itd. Na ta način igrajo na naša čustva, obljubljajo zadovoljstvo, vzbujajo ljubosumje in posledično mi postajamo brezglavi kupci.

Big-Brands

Čez dan bodi pozoren, kolikokrat slišiš ali opaziš ime določene znamke in kolikokrat srečaš določeno reklamo? Že samo v kopalnici in tudi na televiziji, ulici itd.  Če boš dovolj pozoren, boš opazil, kako globoko so znamke zasidrane v naših vsakdanjih življenjih.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s